maandag 20 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu maandag 20 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

maandag 20 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Vandaag weer 7 patiënten kunnen helpen, zouden er eigenlijk 10 zijn maar er kwamen er 3 niet opdagen. Dit komt vaak omdat ze toch te veel angst hebben of omdat de familie het niet wil. Ook een schattig jongetje van ruim 1 jaar, na afloop kreeg hij een zebraknuffel waar hij erg blij mee was.
Door het verkleinde programma waren we op tijd klaar. Inmiddels zo'n 50 patiënten geholpen waarvan er ook een dubbele operatie hebben gekregen, dus denk ongeveer 70 ingrepen. Tot en met vrijdagmorgen zijn de programma's gevuld. Ook al komen er nog steeds patiënten helaas is daar geen plaats meer voor.
Samen met Marinda en Hennie nog even langs de kinder en babyafdeling gelopen om wat knuffels uit delen, de kindjes waren er erg blij mee.
Omdat we rond vijf uur al terug waren zijn Jolanda en ik nog naar een "overdekte" bazaar gelopen. Alleen het lopen op of over straat is al een avontuur.
Ook de artsen zijn op tijd dus kunnen relatief vroeg gaan eten, weer naar hetzelfde adres als gisteren aan het water. Eerst nog even op een tweede auto wachten want van het busje wat we normaal gebruiken had de politie de banden leeg laten lopen omdat hij fout geparkeerd stond. Hier controleren ze daar op dit moment heel streng op. Tot morgen de tijd om op te lossen anders een boete van 500000 rupiah en dat is voor hier heel veel geld. ( +/- € 32,-) Bij brommers kost dit 200000.
Het eten was weer heerlijk. We eten hier veel vis. Morgen alweer dinsdag, de tijd gaat echt snel, maar nog steeds blij hier te zijn en dit te mogen doen. Ook erg fijn om met zo'n team samen te werken, dat het klikt is wel heel belangrijk met zo'n project, je werkt toch 2 weken nauw samen onder soms bijzondere omstandigheden.

• 20 Oktober 2014 - 16:42

W.B.Calbo:

Het gaat opschieten en je beleeft er ook andere dingen . Zouden ze hier ook met foutparkeerders moeten doen, banden laten meelopen en dan nog een boete bovenop.
    Het is hier nog mooi zomerweer en verder gaat het zijn gangetje . Je bent in Indonesie en ze hebben hun nieuwe president Widodo.
    Nou geniet er groetjes van pa & ma Calbo

• 20 Oktober 2014 - 16:45

W.B.Calbo:

Meelopen moet zijn Leeglopen

• 20 Oktober 2014 - 18:17

Ingrid:

Hoi Suzan,
    Fijn dat het onder elkaar ook klikt want zoals je zelf al schreef moet je nauw samen werken en je bent toch van elkaar afhankelijk en je doet het met elkaar. De een kan niet zonder de ander. Het is een mooi project alleen jammer dat sommige patiënten te angstig zijn en de kans om van hun/haar problemen af te kunnen komen laten lopen. Als ik dit zit te typen lig jij vast al weer te slapen morgen weer een drukke dag voor je nou tot gauw en groetjes van ons.

• 20 Oktober 2014 - 18:34

Julia:

Wat super om te lezen kan me allen maar met het bovenstaande toevoegen
    Echt super dat je knuffels heb uitgedeeld
    De dagen vliegen voorbij voor je het weet ben e weer bij Dennis en de kids
    Werkze nog Gr. Van Juul

• 21 Oktober 2014 - 10:43

Guilliet:

fijn om goeie berichten te horen we gaan aftellen hoor maar jullie hulp daar is fantasties ikben niet zo n schrijver maar wensen jullie het aller beste groeten voor allemaal pa en ma tot gauw.