donderdag 23 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu donderdag 23 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

donderdag 23 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

23 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

De een na laatste dag was een druk dagje. Weer 12 patiënten kunnen helpen, verliep een beetje rommelig in die zin dat van het toch elke weer verrassend is welke patiënt er is en komt. Er wordt een dag van te voren wel een programma gemaakt maar dat wil niet zeggen dat het dan ook zo verloopt. De naam van de patiënt wordt door Marinda buiten geroepen en als er dan iemand reageert die op de bankjes voor de OK zit, wordt mbv iemand (dr Miel, Jopie, Hennie) gecontroleerd of het juiste persoon is. Meestal zijn alleen leeftijden bekend en geen geboortedatum. En als diegene er niet is dan wordt de volgende geroepen en meestal aan het einde van de dag is iedereen van het programma wel geholpen tenzij ze vanwege angst of geen toestemming van de familie of ziekte echt niet komen opdagen. Maar ja die gaten worden dan wel weer gevuld met andere patiënten, die al op de lijst stonden.
De patiënten komen gewoon lopend op de OK naar binnen, niks geen bed, en gaan weer weg op een brancard.
Vandaag weer rond 18 uur klaar en om 1930 zitten we al weer lekker te eten bij ons "thuisrestaurant", dus lekker op tijd. Merkt nu wel dat het vermoeiender begint te worden, dus vandaag lekker op tijd naar bed.
Morgen de laatste dag, staan er nog 7 patiënten op het programma. Hopelijk beetje bijtijds klaar want alles moet nog opgeruimd worden en het liefst geïnventariseerd, handig voor een evt. volgend project.
's Avonds gaan we dan nog uit eten met het hele team incl. het personeel dat geholpen heeft. Zal best raar zijn om weg te gaan, maar kijk ook uit om weer naar huis te gaan. Maar eerst nog genieten van de laatste dag.........

• 23 Oktober 2014 - 15:39

Ingrid:

Hoi Suzan,
    Tja morgen al weer de laatste dag de tijd is omgevlogen voor jullie ook eten ,werken, eten en slapen . Een mooi project waar je toch maar aan heb mogen mee werken en wat zijn er veel patiënten geholpen en die jullie ook dankbaar zijn dat ze geholpen zijn. Merk je daar nog iets van dat ze dankbaar zijn, dat lijkt mij haast wel. Ik vind het nog steeds jammer dat we niet effe langs kunnen komen om te kijken hoe jullie daar werken. Nou geniet van de laatste dag morgen het afscheid daar zal ook emotioneel verlopen maar het ontvangst terug in Nederland zal er niet minder om zijn. Neemt Dennis een warme trui voor je mee zal wel wat graden koeler hier als in Ambon . Goede reis terug en tot gauw groetjes van ons.

• 23 Oktober 2014 - 15:50

W.B.Calbo:

Zo, de laatste loodjes en dan alles opruimen en gereedmaken voor de terugreis. Ik begreep dat niet het hele team rechtstreeks naar Nederland vliegt, dus op Schiphol moeten we niet het complete team van de 11e
    ontvangen.
    Maak er maar weer een behulpzame dag van. Ze zullen het daar zeer waarderen en daarmee zullen
    ook jullie met voldoening kunnen terugkijken op een werkverblijf op Ambon.
    Het aftellen gaat nog door: nog 3 nachtjes slapen, hoewel, de laatste nacht zal kort zijn, want we vertrekken
    natuurlijk op tijd.
    Groetjes en liefs pa & ma
    P.S.
    Al vast een goede reis naar Jakarta en van daar uit naar Schiphol. O, ja op het vliegveld in Jakarta
    zou je voor de kids misschien wel dodol kunnen kopen, als je het nog niet zou hebben.