de laatste dag............24 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu de laatste dag............24 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

de laatste dag............24 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

24 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Zo de laatste dag van het project is begonnen. Rond 0730 door Marlon voor de laatste keer naar het ziekenhuis gereden, voelt toch wel iets anders. Er staan toch nog 9 patiënten op het programma, dus best volle bak. De hoop om beetje bijtijds klaar te zijn is al snel voorbij. Zijn na 19 uur pas klaar met opereren. Gelukkig hebben de anderen met extra hulp gedurende de laatste operatie die langer duurde al kunnen opruimen en wat inventariseren, ik stond aan tafel. Na 20 uur richting hotel, en na even op te frissen richting het restaurant om met iedereen die geholpen heeft te eten, incl. onszelf 35 man.
Was een heel gezellige avond, weer heerlijk gegeten, door verschillende mensen gezongen. Uitgebreid afscheid nemen van iedereen en er worden heel wat foto's gemaakt.
Ik heb deze 2 weken echt als bijzonder ervaren, als je ziet wat we hebben kunnen doen, over de 90 patiënten geholpen, over de honderd ingrepen gedaan omdat meerdere patiënten dubbele ingrepen hadden. Trots op dit hele team omdat we het echt met zijn allen hebben kunnen doen. Dit is iets wat ik niet snel zal vergeten, alle indrukken neem ik mee naar nederland, waar het ook wel weer even wennen zal zijn.
Morgenochtend vroeg om 6 uur vertrekt een deel van het team naar Bali, waar ze lekker nog gaan genieten van een welverdiende vakantie. Ikzelf vlieg morgenmiddag met nog een aantal weer richting nederkand en zondagmorgen zijn we weer op hollandse bodem.

• 24 Oktober 2014 - 17:55

W.B.Calbo:

We dachten dat jullie "maar" een halve dag werk zouden hebben, maar je ziet
    maar dat het nagenoeg niet te plannen is en tenslotte is het voor de ploeg de bedoeling
    om zo veel mogelijk mensen te helpen, want je hebt maar een kleine 2 weken.
    En als we de aantallen ingrepen lezen, dan is dat heel bijzonder.
    Gelukkig begrijpen wij uit de berichten dat jullie het samen GOED kunnen vinden en
    dat is ook al iets bijzonders. Maar ja, als alle neuzen dezelfde kant op wijzen is
    dat het gevolg.
    We kijken uit naar jullie (jou) terugkomst en zullen op tijd uit Zeeland vertrekken,
    hoewel we op het vroege zondgasuur niet verwachten valt dat er files staan, maar je weet het nooit.
    Nou het allerbeste en sterkte met het afscheid van Ambon en zijn mensen en een goed
    Jakartavlucht en daarna richting Nederland.
    Liefs pa & ma Calbo

• 24 Oktober 2014 - 18:13

Silvia Poiesz :

Hè Suus kijk uit naar je verhalen en foto's. Goeie reis terug meis!

• 24 Oktober 2014 - 22:12

Julia:

Wat veel mensen hebben jullie kunnen helpen
    Wens je een hele goede vlucht
    Nog ff ben je weer bij Dennis en de kids pa 's en ma's