15 november de reis is begonnen - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu 15 november de reis is begonnen - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

15 november de reis is begonnen

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 November 2015 | Indonesië, Ambon

Gisteren was het dan zover, het vertrek van Ambon om daar 2 weken te gaan werken.Rond 930 kwam Gerdien de dozen bij ons thuis ophalen. Zij brengt alles samen met Jolanda en Marinda naar schiphol.Rond 1215 uur arriveren wij ook op schiphol en kunnen gelijk aan sluiten in de rij.Het is weer heel wat aan bagage mee moet. Ook mijn ouders en schoonouders zijn er om uit te zwaaien. Gezamenlijk nog even wat gedronken en dan komt toch echt dat moeilijke afscheid. Een paar tranen horen erbij. Met zijn allen door de douane, de beveiliging is een stuk strenger nu. Maar uiteindelijk is toch iedereen door de douane, ook al had ik een mismatch met mijn paspoort. Tegen 16 uur gaan we toch echt de lucht in. Ik zit bij het raam. De vlucht duurt 13 uur en dat is toch best een lange zit. Plaatselijke tijd hier in Jakarta geland, als we uitstappen komt de warmte je tegemoet, het is hier nu 34 graden. Als we in de bagagehal aankomen besluiten Miel, Marinda en ik toch even te gaan kijken of toevallig de dozen niet op de bagageband komen zoals vorig jaar. Alles zou doorgelabeld zijn naar Ambon maar ja.....
En ja hoor als we bij band 8 aangekomen zijn staan de eerste dozen al naast de band. Dus alle 47 dozen maar weer op karretjes gezet.Er moet wat overlegd worden. Blijkbaar ontbreekt er 1 formulier wat nodig is, na wat telefoontjes over en weer en 2 uur later was het toch in orde. Gelukkig hebben we Julia en Judith bij ons, die spreken de taal. Als we om 1430 bij het hotel aankomen waar we tussentijds verblijven tot de volgende vlucht, gaan Marinda en ik gelijk naar onze kamer, Jolanda ligt daar al te slapen.
Ze was met de rest van de groep alvast vooruit gegaan. Heerlijk douchen dat voelt goed en dan een paar uurtjes slapeb, in het vliegtuig was dat er niet van gekomen. Rond 1930 gezamenlijk wat eten, de mango juice en nasi kampoeng was heerlijk. Nog 2 uurtjes en dan weer naar het vliegveldom door te vliegen naar Ambon.