16 november naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu 16 november naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

16 november naar het ziekenhuis

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 November 2015 | Indonesië, Ambon

Als we om 13 uur in het ziekenhuis aankomen en ook gelijk bekenden zien, Jopie, dr Jacky, Dani, Joshua, vernemen we gelijk dat we op de oude SEH gaan werken. Dat betekend dat er ruimtes zijn die zodanig ingericht moeten worden dat we daar aan de slag kunnen. Een ruimte voor voorbereiding en nazorg patiënten, 2 operatiekamers, soort "koffiekamer, gangetje die alle ruimtes verbindt en een wasruimte.Gelukkig was Frits onze technicus er al 1 week eerder om alvast een aantal problemen op te lossen, zoals defecte verlichting, verstopte wc en wasbak, lekkende kranen, niet gied werkende airco's.
Nadeel dat we hier beneden zitten is dat we de kindjes en grote ingrepen wel boven moeten doen ivm algehele narcose, dit kan beneden niet. Dit kan dan pas als ze boven op hun eigen OK klaar zijn.
We gaan de meeste dozen uitpakken en voor zover mogelijk in ons magazijn, wat weer boven ligt , inruimen. Dat wordt weer een heel geloop....
Nog niet alles is rond maar als het goed is voor morgenochtend wel geregeld, zoals beensteunen, instrumenten tafels, stoelen, gordijnen, zuurstof etc.
We gaan bijtijds terug om om 19 uur te kunnen eten bij het ons bekende restaurant Sari Gurih, om de hoek bij het hotel, smaakte weer heerlijk.
Iedereen gaat op tijd naar bed want zo'n nachtje overslaan hakt er best in....