donderdag 26 november - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu donderdag 26 november - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

donderdag 26 november

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

26 November 2015 | Indonesië, Ambon

Gisteren, omdat we tussendoor moesten wachten op het instrumentarium wat nog gesteriliseerd moest worden, zijn Marinda en ik samen met Ruth langs de kinderafdeling gegaan om nog wat knuffels uit te delen. Helaas of juist gelukkig maar waren er niet zoveel, maar diegene die er waren, waren er heel blij, leuk om hun reactie te zien.
Vandaag de voorlaatste werkdag alweer. Onze OK hulpen Lies en Corry zijn er vanaf vandaag niet meer, dus het is flink aanpoten voor mij en Hennie, als we op 2 kamers tegelijk werken. Een extra handje is dan toch wel lekker. Al met al wel lekker gewerkt, toch nog 10 patiënten geopereerd. Na het programma al een begin gemaakt met opruimen want morgen is dan toch echt het einde van dit project. In principe staat morgenochtend 1 grote ingreep op de planning, maar je weet maar nooit.
Na het werk is Marlon nog even met ons naar een winkel gereden om wat rond te snuffelen. De eerste dodol heb ik kunnen kopen, maar veel keus was hier niet, komt nog wel en anders op het vliegveld.
Rond half negen voor de laatste keer gegeten in ons hotel, was wederom
heerlijk. Morgen gaan we met het hele team en alle hulpkrachten uit eten.
Na het eten een heerlijke cappuccino gedronken, Julia en Judith kenden dit,
het smaakte net als thuis, die echte koffie heb je hier niet en meestal is hij mierzoet. Terug zijn we lopend naar het hotel gegaan door het park, was nog heerlijk buiten. Op naar de laatste werkdag.

• 26 November 2015 - 16:52

Bart Calbo:

Hallo Suzan (en ook de anderen),
    Bijna voorbij het werk op Ambon. Gelukkig hebben jullie toch behoorlijk wat kunnen doen.
    Nog een paar nachtjes slapen en zullen we jullie op Schiphol kunnen begroeten.
    Daar zien we ook naar uit.
    Ik denk dat (in ieder geval) Cas je een lange knuffel gaat geven.
    Al vast een goede en vooral vlotte terugreis vanuit Ambon en Jakarta.
    Liefs pa & ma

• 27 November 2015 - 12:08

Guilliet:

toch meer last van griep als dat we dachten zijn niet op schiphol fijne vlucht naar huis enwelkom thuis. groeten aan allemaal pa & ma.