laatste dag en terugreis 27 en 28 november - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu laatste dag en terugreis 27 en 28 november - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

laatste dag en terugreis 27 en 28 november

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

29 November 2015 | Indonesië, Ambon

Voor het laatst richting ziekenhuis, de weken zijn toch wel snel voorbij gegaan. Vanmorgen alleen 1 grote ingreep op de OK boven gedaan, een nier bij iemand verwijderd, vol met infecties en stenen, wat zal dit vrouwtje opknappen. Terwijl wij boven bezig zijn worden de ruimtes beneden al leeg geruimd en boven bij het magazijn neer gezet. Als wij rond 12 uur klaar zijn met opereren kunnen wij verder gaan met alle spullen in het magazijn te sorteren en te inventariseren. Rond drie uur zijn we daar klaar mee. Omdat het nog vroeg is willen Jolanda, Marinda en ik nog even gaan zwemmen. Marlon brengt ons naar Natsepa Beach bij Passo. Echt heerlijk in het water.
Ook eten we een bordje Roedjak, smaakt nog lekkerder dan afgelopen zondag. Om 19 uur hebben we afgesproken bij restaurant Tirta in Amahusa voor het afscheidsetentje voor iedereen. Er wordt traditioneel moluks eten geserveerd, wat ook weer erg lekker is. De een na de ander zingt een liedje, en op het laatst worden we door iedereen gezamelijk toegezongen, ontroerend. Nog weer een groepsfoto en dan echt van iedereen afscheid nemen, Jopie, Dani, Librek, Joshua, Ruth, Eda, Maaike, Jacky en Nejo.
Na een kort nachtje, zwaaien we om 600 uur Julia en Agus uit, zij gaan nog een weekje naar Bali, dan om 8 uur vertrekken Bram, Judith en Jolanda, zij gaan een paar dagen genieten in Seram. Na het ontbijt, doen Miel,Hennie, Marinda en ik een rondje door de stad in een betjak, weer een totaal ander zicht als je zo aan het verkeer deel neemt.
Om half twaalf worden wij door Marlon en Rico naar het vliegveld gebracht, dit keer ook met de veerboot over in plaats van helemaal rond te rijden.
In de loungeruimte is er voor een lunch gezorgd. Dan is daar ook het afscheid van onze chauffeurs, en vertrekken we om 1430 naar Jakarta.
In Jakarta moeten we ruim vier uur wachten, maar gelukkig kunnen we gebruik maken van de lounge van garuda indonesia. Nog een rondje langs de winkeltjes, wat eten en de tijd gaat voorbij. Helaas komen we erachter dat we naar Amsterdam een tussenstop hebben in Singapore.
In Singapore moeten we verplicht met alle bagage eruit, na ruim anderhalf uur beginnen we dan eindelijk aan de laatste vlucht naar aar Amsterdam.
Op tijd om 730 op schiphol geland en met wat geduld met het wachten op de bagage zijn daar Dennis, de kids en mijn ouders die op mij wachten. Wat fijn om ze weer te zien. Het waren 2 fantastische weken met een heel gezellig en goed samenwerkend team. Iedereen bedankt voor het meeleven en de leuke reacties.