zaterdag 21 november - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu zaterdag 21 november - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

zaterdag 21 november

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

21 November 2015 | Indonesië, Ambon

Op zaterdag wordt er niet regulier geopereerd en gewerkt dus is het vrij rustig als we in het ziekenhuis binnenkomen. De routine van het klaarzetten zit er nu wel in, gaat sneller makkelijker. Lies komt op haar vrije dag ons helpen zodat we goed op 2 kamers kunnen draaien. Ook Nejo is gekomen.
Na de 1e patiënt wil Miel even een sopdoekje uit de wasruimte halen, als ze gillend naar buiten komt gerend, roepend om Jopie. Zelf gaat ze in OK 1 staan met de deur dicht. Blijkt er een dikke kakkerlak te zitten, Jopie haalt hem weg. Was wel grappig. Overigens valt het met de ongedierte mee, wel wat muggen en vliegen maar niet extreem veel.
Op OK 1was het in de kamer 28,7 graden, dat is toch wel erg warm hoor om te opereren maar ja de airco werkt niet goed. Die andere kamer is het een stuk koeler, maar daar stond ik niet, dus lekker gezweet en alles plakt een hele dag. Uiteindelijk hebben we 8 patiënten geholpen, 1 kwam niet opdagen, 1 moet nog verder gescreened worden en nog een ander ging ook niet door.

We krijgen nu bijna dagelijks vers fruit en dat smaakt echt heerlijk, veel meer smaak aan dan in Nederland. Mango, meloen, nanka, lychees, papaya,
lengkeng, salak, pisang.......

Als we om 18 uur weg rijden willen we eigenlijk nog even langs een paar kleine winkeltjes gaan maar onderweg horen we dat we blijkbaar zijn uitgenodigd om een concert van een bekende ambonese zanger bij te wonen in het park wat vlakbij ons hotel ligt. Tja soms zijn er verplichtingen...
Dus we eten in het hotel wat weer heerlijk was en daarna worden we opgehaald door de wethouder en rijden weer onder politiebegeleiding ( dit is niet voor ons hoor maar vanwege de wethouder)naar het park, wat vlakbij ons hotel ligt en makkelijk aan te lopen is. Sommige dingen kunnen ze wel overdijven......We zitten op de vip tribune, maar gaan zelf ook even in het veld kijken. Al met al gezellig en de hoofdact was best goede muziek.
Morgen dus een vrije dag, wat we dan gaan doen lezen jullie later wel.....

• 21 November 2015 - 17:12

Ingrid:

Hee Suzan,

Wat leuk om al je verhalen te lezen en wat een verschil hier bij ons. Het lijkt op sommige momenten wel vakantie maar het is ook hard werken zeker gezien de omstandigheden. Er is al weer een week voorbij tijd gaat snel.
    Bij ons kwam Sinterklaas aan vandaag op een koude regenachtige dag maar dat mag de pret niet drukken.
    Vanavond geen rijst bij ons op het menu maar erwtensoep moet jij zeker niet aan denken met dat warme weer haha. Nou groetjes van ons aan jullie allemaal en geniet van jullie vrije dag morgen .

• 22 November 2015 - 09:50

Guillietj:

mama we zijn bij opa en oma guilliet hebben net brootje ei op verder groeten van kyra en cas.