dinsdag 21 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu dinsdag 21 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

dinsdag 21 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

21 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Zo heerlijk gewerkt vandaag. Het liep als een trein, 12 patiënten kunnen helpen en bijzondere dingen gezien. Zelf begrijp ik van andere teamleden dat er met anderhalf jaar geleden echt wel vooruitgang binnen het ziekenhuis te zien is qua hygiëne en ontwikkeling, dat is toch mooi.
Vanavond zijn we uitgenodigd door de burgemeester om te komen eten in een restaurant. Ook alle mensen die voor dit project extra werken in het ziekenhuis. Het is nl. zo dat er speciaal een afdeling voor onze patiënten wordt ingericht, en dat het personeel dan van andere afdelingen die 2
weken voor SSVA werken, veel meer dan dat ze normaal doen, ook langere diensten. Een groot deel daarvan spreekt dan wel redelijk nederlands.
Het eten was prima, alleen een beetje pedis.
Na het programma rond 18 uur hebben we alvast een begin gemaakt met het inventariseren van onze gundang, magazijn, dat scheelt vrijdag weer wat tijd. Er zijn zoveel spullen en er moet echt gekeken worden naar wat wel en wat niet nuttig is om te houden en wat er voor een volgend project echt noodzakelijk is. Dus wel belangrijk dat dit "tussendoor" even gebeurt.
Op naar de woensdag.............

• 21 Oktober 2014 - 17:10

W.B.Calbo:

Mooi dat jullie daar het nog steeds naar de zin hebben en je zult
    daar dankbare mensen achterlaten. Voor je het weet is de tijd daar
    al weer voorbij en kunnen we hier aftellen. Het schijnt dat hier de herfst
    zijn intrede heeft gedaan en dat zal ook wel een overgang zijn vanuit het tropische Ambon.
    We moeten nog 5 nachtjes slapen en dan kunnen we weer richting
    Schiphol.