vertrek vanuit ambon 25 oktober - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu vertrek vanuit ambon 25 oktober - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

vertrek vanuit ambon 25 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

26 Oktober 2014 | Nederland, Kruiningen

Vanmorgen om 6 uur de eerste groep, Agus, Julia, Olav, Marinda en Jolanda uitgezwaaid, zij gaan nog lekker genieten in Bali. Vervolgens Hennie om 7 uur, zij gaat nog naar haar familie op Ambon.
Aangezien wij pas rond 1230 uur naar het vliegveld gebracht worden, kan ik op mijn gemakje mijn koffer pakken. Miel haar nichtje komt nog even en brengt en Miel en mij nog even naar 2 winkeltjes en daarna laat ze ons nog een prachtig uitzicht zien vanaf het hoger gelegen provinciehuis. Mooi hoe je van daaruit op het water kunt kijken, nog een paar prachtige foto's kunnen maken. Daarna weer naar het hotel om nog snel even te lunchen en dan op weg naar het vliegveld. Jopie en dr Jacky gaan ook nog mee om ons uit te zwaaien, erg leuk.
Alles verloopt vlot op het vliegveld en om 15 uur vliegen we op tijd naar Jakarta. Daar komen we drie uur later aan, gezien het tijdverschil is het dan 16 uur in Jakarta. Hier wordt de groep weer kleiner, want Bram en Judith gaan morgen verder naar Hong Kong en gaan nu eerst naar het FM7 hotel.
Gelijk maar weer ingecheckt bij de transferbali van Garuda, hoewel we pas om 0040 uur vertrekken naar Amsterdam. Dat betekent ruim 8 uur wachten. We proberen bij Garuda vouchers te krijgen om dan in een lounge ruimte kunnen wachten, maar na uitgebreid overleg lijkt dit niet te lukken. De uitleg is niet helemaal duidelijk voor ons, maar de 2 mannen beginnen nog wel een praatje met ons. Eerst denkt die ene dat ik de dochter van Miel ben, hij ziet ook aan mijn neus zegt hij dat ik Indonesisch bloed heb. Dan begint hij nog spontaan een stukje te zingen van manisé manisé. En om het uiteindelijk nog grappiger te maken denken ze dat Miel en Frits oma en opa zijn, en Rita, Boyd en ik de kinderen, we liggen in een deuk.
Eerst lekker koffie gedronken bij Starbucks, daarna rondje shoppen, en daarna door de douane heen zodat we een plekje kunnen zoeken om te kunnen zitten. De meeste lounge ruimtes mag je maar 2 uur blijven, dat is te kort voor ons. Toch een wat eenvoudiger maar goede gevonden waar je tot boarding time mag blijven. Na wat gegeten te hebben doe ik de ogen even dicht, want vanaf vanmorgen 5 uur al wakker na een kort nachtje, begon ik wel te voelen. Voordat het tijd is om te boarden nog een rondje gelopen langs de shops samen met Miel, tja je moet toch wat om de tijd door te komen..... Nog wat leuke kadootjes voor thuis weten te scoren.
Eindelijk rond 0010 uur naar het vliegtuig en rond 0100 uur gaan we de lucht in, ruim 13 uur vliegen naar Belanda. Gelukkig wel wat kunnen slapen dit keer en met wat films kijken gaan de uren voorbij. Iets voor 0900 uur geland, toch weer fijn om "thuis" te zijn.
En daar staan ze dan hoor als ik door de deur loop met mijn bagage, mijn 3 schatten, met spandoek en balonnen, heerlijk om ze te zien, te knuffelen en vast te houden. Ook mijn ouders en schoonouders zijn erbij, wat een warm welkom.
Afscheid genomen van Miel, Frits, Rita en Boyd. Daarmee is er echt een einde gekomen aan deze bijzondere 2 weken.
Nog ff een bakje koffie voordat we naar Zeeland terug rijden.
Hiermee ook het einde van dit reisverslag. Mocht het lukken om nog foto's bij de verslagen te plaatsen dan zien jullie het wel en anders krijgen jullie ze wel op een andere manier te zien.
Groetjes Suzan

  • 26 Oktober 2014 - 20:46

    Julia:

    Wat super dat je ons zo op de hoogte heb gehouden van wat jullie allemaal heb gedaan echt super .
    Wat zal jij met verhalen thuis komen ,zeker tegen je vader hoe het daar allemaal in het echt was ,
    Nu heerlijk genieten van je gezin .wil heelkracht je verhalen horen en je foto's zien .
    Gr. Van julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 8731

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 29 November 2015

Ambon november 2015

11 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Ambon oktober 2014

Landen bezocht: