onze vrije dag zondag 19 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu onze vrije dag zondag 19 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

onze vrije dag zondag 19 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

19 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Heerlijk een keer de wekker niet om 0630 uur. Toch wel op tijd wakker, maar dan hoef je gelukkig niet gelijk op te staan. Weer heerlijk ontbeten met rijst, boontjes en vis..... Nadat de artsen weer terug zijn van het visite lopen, gaan we op pad. Allereerst naar een soort privé strandje bij de baai, ongelooflijk mooi, echt vakantiegevoel, gelijk het water in, het is niet zo dat het echt een frisse duik is, want het water is natuurlijk aardig opgewarmd, maar wel heerlijk ontspannen. Het uitzicht is echt prachtig. Lekker genieten van een verse maiskolf, kun je dan gewoon op het strandje kopen. Nou zo zoet heb ik ze nog niet gegeten. Na een beetje opgedroogd te zijn gaan we kijken bij de kraampjes die bekend staan om het maken van rujak, dit is vers fruit in een soort marinade van beetje zout, tamarinde, gula saparua( soort suiker), vicht van fruit en pinda's wat tezamen dan met de vijzel fijn gemaakt wordt. We kiezen een kraampje uit waar een oudere ibu dut voor ons ging klaar maken,een genot om naar te kijken.
Weer terug bij het strandje willen de mannen, Bram, Agus en Olav wel met de banaan mee die ze verderop zagen liggen. Ook Marinda en ik vinden dit wel leuk. Heerlijk op dat water met ook nog mooi uitzicht, alhoewel alles wel snel voorbij gaat met zo'n speedboot en toen we dachten we vliegen niet meer om vielen we natuurlijk toch nog in het water.
Halverwege de middag zijn we dan bij de oogkliniek wezen kijken die ook mbv SSVA opgezet is. Zag er allemaal netjes uit, ze waren zelfs bezig met het bouwen van nog een tweede operatieruimte.
Op de straat voor de oogkliniek waren ze met straatraces bezig, alsof er al niet genoeg luchtvervuiling is door de normale uitlaatgassen van het enorme verkeer komt dat er dan nog eens bovenop.
Nog even bij een winkelcentrum gekeken, maar dit was vrij modern en dan is het contrast toch weer groot. Wel heerlijke cappuccino gedronken.
En dan is het al weer tijd om terug te gaan naar het hotel. Echt fijn toch even zo'n vrije dag tussendoor.
Eindelijk kunnen Skypen met Dennis en de kids, die in Koudekerke waren. Toch leuk om die koppies even te zien bij en te horen.
dr Miel is helaas al 2 à 3 dagen niet fit en gaat met het avondeten niet mee. Hopelijk kan ze een beetje bijslapen en gaat het morgen beter.
Dit keer niet eten bij ons "thuisrestaurant" maar iets verder weg aan het water. Het is er heerlijk rustig, eindelijk een keer geen muziek, want die staat hier overal keihard. Natuurlijk was het allemaal weer lekker.......
Morgen weer een nieuwe werkdag, welterusten , Suzan.