vervolg zaterdag 18 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu vervolg zaterdag 18 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

vervolg zaterdag 18 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

18 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Net dus terug van het bezoek aan dr Jacky. Hij woont ( alleen in het weekend, doordeweeks in een diensthuis dichterbij het ziekenhuis)dus in een behoorlijke villawijk met bewaking e.d. ongeveer 20 min rijden vanaf ziekenhuis. Het contrast is wel groot.
We worden hartelijk ontvangen door zijn hele familie, ook ouders en schoonouders, zus, vrouw, kinderen en nog wat mensen waarvan ik niet zeker weet wie het waren. Ook Dani met zijn vrouw Donni, Joshua en Jansen waren er van het ziekenhuis. Eerst ontvangen met "zoete" koffie en wat lekkers erbij, ik had een soort cakeje met durian en banaan er in verwerkt.Ondertussen zong dr Jacky voor ons begeleidt door keyboard.
Zijn vrouw had echt heerlijk gekookt, verschillende gerechten, erg smakelijk.
Helaas even een tropische regenbui dus snel naar binnen gegaan. Later was het weer heerlijk buiten. Er werd door verschillende familie leden nog meer gezongen, ook Dani deed zijn best. Toen gingen ze de podjo podjo ( weet niet hoe je het schrijft) dansen, een molukse dans. Heb ook even mee gedaan en later nog de cha cha cha....... Nog tig keer op de foto met iedereen, het was zo best een gezellige avond. Rond 2330 weer richting hotel. Morgen heerlijk een vrije dag, dus niet zo vroeg op. We gaan naar een privé strandje bij de baai, waar we rudjak ( is vers fruit met een soort vastere pindasaus) de oogkliniek bezoeken die SSVA hier op gezet heeft, langs een winkelcentrum ( misschien wat leuks voor het thuisfront) en nog een mooie route met mooie uitzichten. Iedereen selamat malang, ik ga nu slapen......

• 18 Oktober 2014 - 18:04

W.B.Calbo:

Jaja,
    Even correctie Selamat Malam (goede avond) en welterusten is Selamat tidur.
    Gr. pa

• 18 Oktober 2014 - 22:45

Dennis Guilliet:

Hoi schatje..

Ik dacht zal ook eens een keer wat schrijven..
    Het tijdsverschil is nogal wat, als ik naar bed ga, app jij dat het tijd is om op te staan.en tussen een uur of twaalf of wat onze tijd houd jullie werkdag er mee op, douchen,eten en slapen is
    Het dan vaak:-) . Skypen is ook nogal wat, verbnding is niet altijd optimaal.zo af en toe een spraakbericht via app maakt het dat de kids jou ook nog ff kunnen horen,time flies hier,morgen zondag,zal de kids maar eens laten liggen want ze hebben het weer nodig om bij te tanken:-) ze logeren gezellig op kyra d,r kamer .had wat klusjes in mn hoofd en met eentje daarvan opgelost te hebben kreeg ik er weer eentje bij:-) op t gemak werk ik het lijstje af:-) maar af en toe sla ik een uitnodiging voor een bakkie doen of een gezellig wandelingetje ,niet af:-) maandag ook al uitgenidigd bjj lieve mensen die het net als alle andere ,het echt superstoer vinden dat jij en de rest van het team dit danbare werk doen deze 14 dagen:-) ( is al vaker gezegd, maar kan niet vaak genoeg gezegd worden) kids hou ik,als ze niet bij vriendjes zijn,bezig met spelletjes. Als het regent deden we dit wel vaker,maar ook nu na het eten een potje ouderwets lotto, bunny hop en bert bever is voorbij gekomen:-) ja zelfs een helikopter van lego die zelf probeerde te vliegen zonder vast te houden liep niet goed af en had 'papas' hulp nodig om weer in een geheel op te kunnen stijgen:-) :-) :-) morgen jullie dus een dagje voor jullie zelf:-) geniet maar van het uitzichten de geuren,indrukken en al het andere wat het land jullie te bieden heeft, het is immers zo weer maandag,.ik hoorde je zeggen dt je misschien naar een winkelcentrum ging,hier werd gelijk dodol geroepen ha ha ha dus een doosje of wat is meer dan welkom!!!!!!

Nu schatje, heel erg veel plezier,succes etc met week twee:-) :-)

Pas goed op jezelf en elkaar, fijn dat jullie het zo goed kunnen vinden met het hele team.,

Love you forever!!!!!!!!