schiphol-jakarta - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu schiphol-jakarta - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

schiphol-jakarta

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

12 Oktober 2014 | Nederland, Kruiningen

Na een kleine vertraging zijn we gisteren om 1745 vertrokken van Schiphol naar Jakarta, een directe vlucht van bijna 14 uur. Op lokale tijd 1230 in Jakarta aangekomen, na enig oponthoud bij het aanvragen van de visums en doorgang door de douane zagen we tot onze verbazing dat onze dozen op de bagageband stonden. De afspraak was dat ze gelijk door gelabeld werden naar ambon. Dus wij weer alles van de band op karretjes gezet en door de controle heen. Toen moest er in een kantoortje wat onderhandeld, gepraat van en geld geschoven worden en kunnen ze mee naar Ambon. Gelukkig maar want zonder die spullen kunnen we niet veel beginnen.
Daarna konden we met de bustransfer naar het hotel waar we gingen eten en een aantal uren verblijven want we moeten pas om 0030 's nachts door vliegen naar Ambon. Onderweg keek ik mijn ogen al uit, wat een drukte en getoeteren allerlei soorten huisvestin, rijk en arm.
Julia was vooruit gereden met dr Jacky en had voor iedereen alvast nasi kampong besteld, verse mango juice erbij, smaakte prima.
Rond 1530 richting de hotelkamer gegaan met airco, om even op te frissen en lekker te slapen. Helaas lukte dit laatste niet, maar wel wat uitgerust. Net om 21 uur met zijn allen soto ayam gegeten. Aan het eten zal het deze reis niet ontbreken. Straks om 2300 uur gaan we weer naar het vliegveld dan vervolgen we onze reis naar ambon.

liefs van Suzan.

• 12 Oktober 2014 - 18:43

W.B.Calbo:

Zo Suzan,
    In het geboorteland van je vader. Ervaar je nu zelf de verhalen over drukte enz. Maar als je de
    Indonesische keuken lust, dan zit je wel goed. En de vruchten smaken zoals ze MOETEN smaken.
    Geniet ervan en natuurlijk van het werk dat jullie daar doen.
    Ik probeer via de computer de reis te volgen en dat lukte gelukkig. Heb vanmorgen vanaf een uur
    of 5 via de tablet de laatste uren van de vlucht kunnen volgen. Aan de westkant van Sumatra en dan over de zuippunt richtinge Jakarta.
    Hopelijk heb je ook door de raampjes kunnen kijken, want het was natuurlijk al licht .
    Nu ontdek ik ook de afstand van Jakarta naar Ambon en dat is ruim 2000 km, dus toch weer een
    vlucht van 5 á 6 uur.
    goede reis en groetjes van pa en ma Calbo

• 13 Oktober 2014 - 10:59

Guilliet:

kunnen je reis goed volgen via je verslag veel groeten we denken aan je.