zaterdag 18 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu zaterdag 18 oktober - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Suzan Guilliet-Calbo - WaarBenJij.nu

zaterdag 18 oktober

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

18 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Zo de werkdag zaterdag zit er op. Alweer een week onderweg, time flies.
In het weekend wordt er niet gewerkt op de OK, alleen voor spoed, m.n. sectio's. Dus erg rustig op de afdeling, alleen ons eigen team plus nog wat extra mensen zoals Jopie en Dani. Lekker op tijd begonnen dit keer, eerst oo beide kamers wat kleinere ingrepen. Dan een open operatie van het verwijderen van een steen uit het nierbekken, die doen ze samen. De mensen hier hebben veel last van nier- en blaasstenen, dit komt vooral omdat ze veel te weinig drinken, ze eten veel liever. Zodra ze van de OK afkomen en bij Jolanda op de recovery liggen of op de afdeling vragen ze gelijk makan makan(= eten), maar ja ze mogen dan eerst alleen drinken en dat doen ze dan niet. De familie staat dan ook altijd al klaar met tasjes eten.
Vandaag weer een langere stroomstoring, gelukkig waren we net begonnen met het sluiten van de nierbekkenoperatie, dus het moeilijkste was voorbij. Alle hoofdlampjes weer aan en bijschijnen met zaklamp. Toen de huid net dicht was ging het licht weer aan. Inmiddels was het bijna 14 uur, tijd om wat te eten, want na het ontbijt van 0700 uur toch wel trek gekregen. De catering was de hapjes en lunch vergeten omdat ze dachten dat er zaterdag niet gewerkt werd, maar wij wel hoor;-)
Rond 1800 klaar met alles, de dokters draaien nog poli, maar wij laten ons alvast ophalen door Marlon.Het is erg druk in het verkeer vanwege de zaterdag, dus rond 1915 pas in het hotel. Vanavond uitgenodigd voor het eten bij dr Jacky thuis, hoewel iedereen wel moe is na een week, moeten we uit beleefdheid wel gaan.

• 18 Oktober 2014 - 16:25

W.B.Calbo:

Ja, zo is de eerste week al bijna voorbij en als je uitgenodigd wordt om bij iemand te gaan eten, dan zal dat wel de moeite waard zijn, dus geniet daar van, ook al ben je moe. Maar je weet waarvan je moe bent.
    Krijg te ook nog vers fruit? Dat lijkt me ook een openbaring, want daar is het gerijpt an de boom en wellicht nog bepaalde vruchten, die je helemaal niet kent. ook is er in bepaalde tijd voor sommige vruchten.
    We blijven via de blogs van jou en Jolanda op de hoogte. dennis heeft ook een aantal foto's op FB gezet.
    vanmorgen met ma naar voetballen van Kyra geweest. Het is momenteel lekker weer, ook op het voetbalveld ws het aangenaam toeven.
    groetjes , werk en geniet
    pa en ma